شناسایی و بررسی نقش جاذبه های هنری ایران در توسعه گردشگری با تاکید بر "آیین ها و جشنواره ها"
ایده پژوهش حاضر در پی خلاء مطالعاتی و پژوهشی مشهود شکل گرفته است. پژوهش در صنعت گردشگری می تواند سازمان های بخش عمومی و خصوصی را در امر سیاست گزاری و تعیین اولویت هایی که مناسب با تغییر بازار و جامعه باشند، یاری کند، با استفاده از نتیجه تحقیقاتی که بر روی نگرش و رفتار مسافران و گردشگران می شود و نیز با توجه به میزان تقاضا می توان برنامه های استراتژیک بازاریابی را تدوین نمود و همچنین از مجرای پژوهش، مطالعه و پیش بینی بازار و ارائه راهکارهای نوین می توان خطر مربوط به تغییرات پیش بینی نشده و رویدادهای غیرمنتظره- که تهاجم فرهنگی بدیهی ترین آن هاست- را کاهش داد. در این پژوهش تلاش شده که آیین ها و جشنواره های هنری ایران که محصولی معنوی و ناملموس بوده را شناسایی نمود، میزان آشنایی و آگاهی مردم کشور، استان های مختلف ایران و گردشگران خارجی نسبت به آیین ها را مورد سنجش آماری قرار داد و در نهایت با اشاره به برخی از جشنواره ها و آیین های کشورهای تاریخی و داری تمدن باستانی جهان، آن ها را با یک دیگر مقایسه نمود.
محمد حسین ایمانی خوشخو ( مسئول طرح )
سید علی اکبر هاشمی راد ( همکار طرح )
پروانه پرچکانی ( همکار طرح )